*** به آبـي دلان خـوش آمديـد ***

صفحه 3 از 9 نخستنخست 123456 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 90

موضوع: جشنواره ی فیلم فجر

  1. #21

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۱
    محل سکونت
    AbiDelan
    شماره عضویت
    3
    عنوان کاربر
    مدیریت کل سایت - ADMIN ؛ محبوب ترین کاربر آبی دلان از دید کاربران در "انتخابات سالانه برترین های آبی دلان در سال 93"
    میانگین پست در روز
    3.09
    نوشته ها
    13,634
    سپاس ها
    59,228
    سپاس شده 78,457 در 15,925 پست
    نوشته های وبلاگ
    1

    ویترین امتیازات

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط payamtaj نمایش پست ها
    الان هم فیلم های خوب تولید میشه . بوتیك - نفس عمیق - خیلی دور خیلی نزدیك - چهارشنبه سوری - ماهی ها عاشق می شوند - شهر زیبا - مهمان مامان - مكس
    پیام این فیلمایی كه گفتی اكثراَ خوبن (هرچند خیلی از اینا بهتر هم هست بنظرم) ولی این مكس رو من موندم رو چه حسابی ازش تعریف میكنی؟

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many
     

  3. #22

    آخرین بازدید
    ۱۰-۱۳۸۹-۲۰ [ ۰۱:۴۰]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۲
    شماره عضویت
    32
    عنوان کاربر
    Banned
    میانگین پست در روز
    0.09
    نوشته ها
    394
    سپاس ها
    540
    سپاس شده 906 در 348 پست

    پیش فرض

    چون فیلم قشنگیه

    طنز قوی داشت ... تو همون اخراجی ها به دردت می خوره

  4. کاربر روبرو از پست مفید payamtaj سپاس کرده است .

    بهنام (۱۱-۱۳۸۶-۱۷)

  5. #23

    آخرین بازدید
    ۱۰-۱۳۸۹-۲۰ [ ۰۱:۴۰]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۲
    شماره عضویت
    32
    عنوان کاربر
    Banned
    میانگین پست در روز
    0.09
    نوشته ها
    394
    سپاس ها
    540
    سپاس شده 906 در 348 پست

    پیش فرض

    فیلمی كه امروز دیدید موفق به كسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم بین الملل جشنواره ی امسال شد .

    خبرش / منبع : ایرنا

    برگزيدگان بخش بين‌الملل بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر چهارشنبه شب در مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، معاون امور سينمايي و جمعي از هنرمندان و ميهمانان خارجي در مجموعه فرهنگي هنري آسمان معرفي شدند.


    به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، در بخش معناگرا، سيمرغ بلورين بهترين فيلم به فيلم "جزيره" ساخته پاول لونگين و سيمرغ بهترين كارگرداني به "تاكشي كويي زومي" براي فيلم "پروفسور و معادله محبوبش" و سيمرغ بهترين فيلمنامه به محمد علي باشه آهنگر و محمد رضا گوهري براي فيلم "فرزند خاك" از ايران تعلق گرفت.

    در بخش سينماي آسيا، سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به سيد رضا ميركريمي و شادمهر راستين براي فيلم "به همين سادگي" و سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني به سيدرضا ميركريمي براي فيلم "به همين سادگي" اختصاص يافت .

    در اين بخش سيمرغ بلورين بهترين فيلم نيز به كاتسويوكي اوانا و شونوكوگاوا براي فيلم "در انتظار تاريكي" ساخته دايوكه تنگان از ژاپن تعلق گرفت.

    در بخش مسابقه بين‌الملل ، سيمرغ بلورين بهترين فيلم بلند به فيلم "باد در علفزار مي‌پيچد" ساخته خسرو معصومي ، سيمرغ بلورين جايزه ويژه هيات داوران به پائولو فرانكو براي فيلم "بسيارخوب، متشكرم" ساخته امانوئل كائو و سيمرغ بلورين بهترين دستاوردهاي فني و هنري به اوزگور اكن براي فيلم "تخم مرغ" ساخته سمي كايلااوغلو، محصول تركيه و يونان اختصاص يافت.

    همچنين سيمرغ بلورين بهترين بازيگر به خانم گالينا وشينسكيا براي فيلم "الكساندرا" ساخته الكساندر سوكوف (روسيه) و سيمرغ بلورين بهترين كارگردان به سمي كايلا اوغلو براي فيلم "تخم مرغ" محصول مشترك تركيه و يونان و سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به فرانسيسكو وارگاس براي فيلم "ويولن" محصول مكزيك و سيمرغ بلورين بهترين فيلم داستاني به كنوف سورگوس براي فيلم "ال اچ او" ساخته زابيل كريستف گانگير تعلق گرفت.

    جايزه ويژه مجمع مجالس آسيايي نيز به "بوي تاك چوين" كارگردان فيلم "زندگي در ترس" محصول ويتنام اختصاص يافت.

    جايزه بين‌الاديان اين دوره از جشنواره نيز در بخش فيلم نامه به محمد ميرآهنگر براي فيلم "فرزند خاك " و جايزه هيات داوران در بخش بهترين فيلم به فرزاد موتمن براي فيلم "جعبه موسيقي" و عليرضا اميني براي فيلم "استشهادي براي خدا" تعلق گرفت.

  6. کاربر روبرو از پست مفید payamtaj سپاس کرده است .

    بهنام (۱۱-۱۳۸۶-۱۸)

  7. #24

    آخرین بازدید
    ۱۰-۱۳۸۹-۲۰ [ ۰۱:۴۰]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۲
    شماره عضویت
    32
    عنوان کاربر
    Banned
    میانگین پست در روز
    0.09
    نوشته ها
    394
    سپاس ها
    540
    سپاس شده 906 در 348 پست

    پیش فرض

    راستی خبر دیگه اینكه 7 فیلم از فیلمهای جشنواره قراره در همدان هم به نمایش در بیان

    از جمله به همین سادگی - همیشه پای یك زن در میان است - جعبه موسیقی و همین فیلم محبوب داش بهنام

  8. کاربر روبرو از پست مفید payamtaj سپاس کرده است .

    بهنام (۱۱-۱۳۸۶-۱۸)

  9. #25

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۱
    محل سکونت
    AbiDelan
    شماره عضویت
    3
    عنوان کاربر
    مدیریت کل سایت - ADMIN ؛ محبوب ترین کاربر آبی دلان از دید کاربران در "انتخابات سالانه برترین های آبی دلان در سال 93"
    میانگین پست در روز
    3.09
    نوشته ها
    13,634
    سپاس ها
    59,228
    سپاس شده 78,457 در 15,925 پست
    نوشته های وبلاگ
    1

    ویترین امتیازات

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط payamtaj نمایش پست ها
    فيلمي كه امروز ديديد موفق به كسب سيمرغ بلورين بهترين فيلم بين الملل جشنواره ي امسال شد .

    خبرش / منبع : ايرنا

    برگزيدگان بخش بين‌الملل بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر چهارشنبه شب در مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، معاون امور سينمايي و جمعي از هنرمندان و ميهمانان خارجي در مجموعه فرهنگي هنري آسمان معرفي شدند.


    به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، در بخش معناگرا، سيمرغ بلورين بهترين فيلم به فيلم "جزيره" ساخته پاول لونگين و سيمرغ بهترين كارگرداني به "تاكشي كويي زومي" براي فيلم "پروفسور و معادله محبوبش" و سيمرغ بهترين فيلمنامه به محمد علي باشه آهنگر و محمد رضا گوهري براي فيلم "فرزند خاك" از ايران تعلق گرفت.

    در بخش سينماي آسيا، سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به سيد رضا ميركريمي و شادمهر راستين براي فيلم "به همين سادگي" و سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني به سيدرضا ميركريمي براي فيلم "به همين سادگي" اختصاص يافت .

    در اين بخش سيمرغ بلورين بهترين فيلم نيز به كاتسويوكي اوانا و شونوكوگاوا براي فيلم "در انتظار تاريكي" ساخته دايوكه تنگان از ژاپن تعلق گرفت.

    در بخش مسابقه بين‌الملل ، سيمرغ بلورين بهترين فيلم بلند به فيلم "باد در علفزار مي‌پيچد" ساخته خسرو معصومي ، سيمرغ بلورين جايزه ويژه هيات داوران به پائولو فرانكو براي فيلم "بسيارخوب، متشكرم" ساخته امانوئل كائو و سيمرغ بلورين بهترين دستاوردهاي فني و هنري به اوزگور اكن براي فيلم "تخم مرغ" ساخته سمي كايلااوغلو، محصول تركيه و يونان اختصاص يافت.

    همچنين سيمرغ بلورين بهترين بازيگر به خانم گالينا وشينسكيا براي فيلم "الكساندرا" ساخته الكساندر سوكوف (روسيه) و سيمرغ بلورين بهترين كارگردان به سمي كايلا اوغلو براي فيلم "تخم مرغ" محصول مشترك تركيه و يونان و سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به فرانسيسكو وارگاس براي فيلم "ويولن" محصول مكزيك و سيمرغ بلورين بهترين فيلم داستاني به كنوف سورگوس براي فيلم "ال اچ او" ساخته زابيل كريستف گانگير تعلق گرفت.

    جايزه ويژه مجمع مجالس آسيايي نيز به "بوي تاك چوين" كارگردان فيلم "زندگي در ترس" محصول ويتنام اختصاص يافت.

    جايزه بين‌الاديان اين دوره از جشنواره نيز در بخش فيلم نامه به محمد ميرآهنگر براي فيلم "فرزند خاك " و جايزه هيات داوران در بخش بهترين فيلم به فرزاد موتمن براي فيلم "جعبه موسيقي" و عليرضا اميني براي فيلم "استشهادي براي خدا" تعلق گرفت.
    مرسي با گذاشتن اين خبر سربلندمون كردي

    تحويل بگيرید چقدر از اين فيلم تعريف كردم،اصلاَ من بايد منتقد ميشدم البته ازم دعوت كردن بعنوان داور تو جشنواه حضور داشته باشم ولي بدليل افت كيفي جشنواره، اين درخواستشونو رد كردم

  10. کاربر روبرو از پست مفید بهنام سپاس کرده است .

    payamtaj (۱۲-۱۳۸۶-۰۳)

  11. #26

    آخرین بازدید
    ۱۰-۱۳۹۸-۲۵ [ ۱۷:۴۶]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۱
    شماره عضویت
    8
    عنوان کاربر
    مدیر بخش مذهبی
    میانگین پست در روز
    0.34
    نوشته ها
    1,502
    سپاس ها
    4,268
    سپاس شده 9,762 در 1,848 پست

    پیش فرض

    مرورى بر فيلم هايروز هشتم جشنواره

    قابليت هـاى انسان در جامعه

    على اصغر كشانى


    مجيد مجيدى سينما را با بازيگرى شروع كرد و در آن زمان بسيارى اعتقاد داشتند ميميك و استيل او در غياب ستاره هاى پرزرق و برق گذشته مى تواند جايگزين مناسبى براى آثار پرفروش باشد. از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ يعنى از «توجيه» (منوچهر حقانى پرست) تا «شنا در زمستان» (محمد كاسبى) دوران اصلى فعاليت مجيدى در حيطه بازيگرى است. هشت سال بازيگر ۲۲ ساله سينما تا ۳۰ سالگى ادامه مى دهد، اما مجيدى خط ديگرى را هم از ۱۳۶۳ شروع كرد، فيلم هايى چون هوج، روز امتحان و يك روز با اسرا آغاز كوتاه و مستندى هستند كه در كنار بازيگرى دلمشغولى مجيدى را شكل مى دهد.
    اين خط نهايتاً به غلبه كارگردانى بر بازيگرى منتهى مى شود و مجيدى راه خود را انتخاب مى كند. ابتدايى ترين سال دهه هفتاد مسير تازه اى براى مجيدى رقم مى خورد و بدوك علاوه بر آغاز اين راه، توجه جشنواره دهم را جلب و بهترين فيلم اول جشنواره را به خود اختصاص مى دهد. به علاوه توجه منتقدين و صاحبنظران سينمايى نيز نسبت به اولين اثر بلند مجيدى تحسين آميز است. از همين تاريخ تا به امروز فيلم هاى او يك يك جوايز مختلف سينمايى را به خود اختصاص مى دهند و مجيدى به يكى از شناخته شده ترين كارگردانان سينماى ايران در دنيا تبديل مى شود، به طورى كه «رنگ خدا»ى او جزو پنج نامزد دريافت جايزه اسكار در سال ۱۹۹۹ شد.
    عمده ترين مؤلفه اى كه مجيدى در بدوك به كار برد و تم مركزى بيشتر آثارش را شكل داد، توجه به واقع گرايى اجتماعى بود. در اصل مجيدى با اين المان به نقد و تحليل كيفيت انسان در جامعه بسته پيرامونش مبادرت مى ورزد. به طورى كه پيرنگ جامعه شناسنانه و انسان شناسانه به عنوان مؤلفه محورى از سينماى او مى توانست نوعى نگاه خاص نسبت به انسان در بند محيط تجزيه گر و تعيين كننده پيرامونش باشد. اين تم با پرسش هاى بسيار زيادى ذهن مخاطب را درگير مى كرد و همين ويژگى مجيدى را به عنوان نمونه فيلمساز كنجكاو و جست و جوگر عناصر ناپيداى اجتماع مطرح مى ساخت. رويكرد واقع گرايى اجتماعى در بچه هاى آسمان هم ديده مى شود و در اصل فاصله گرفتن مجيدى از فضاهاى مشابه در پدر و بدوك كه محدود به لوكيشن هاى غير شهرى و عمدتاً بيابان و صحرا بود، فاصله و دوربينش را در فضاى شهرى به جست و جوى آدم هايش مى آورد. آنچه بيش از همه چيز در بچه هاى آسمان سيطره دارد، نزديك شدن مجيدى به طبقه فرودست اجتماع و دغدغه ها و آمال و آرزوهاى آنهاست. آمالى كه آنها را با همه مشقت و سختى در جامعه پيرامون در مرتبه اول قرار مى دهد. در مسابقه دو همگانى اين نشانه با صراحتى كه مجيدى به خرج مى دهد، عينيت بيشترى دارد.
    سختى كشيدن و مشقت از جمله مهمترين عناصر محتوايى آثار مجيدى است. اين سختى كشيدن و رنج گاه براى بقا و ماندن است (بدوك)، گاه در شرايطى ايجاد شده و ناخواسته متجلى مى شود (بيد مجنون، پدر) و گاه براى رسيدن به هدفى والاتر و نوعى تغيير وضعيت نمود پيدا مى كند (رنگ خدا، باران، بچه هاى آسمان)، اما فرآيند و طى شدن مراحل و منازل مختلف تا رسيدن به اين هدف متفاوت است، گاه در اين اشتباه و پاك كردن صورت مسئله و يا ناديده گرفتن ارزش هاى پيرامونى تسلط پيدا مى كند (رنگ خدا، بيدمجنون، پدر) و گاه رنج و نيستى را به جان خريده است تا تجلى نهايى و پذيرش حس آرامش و خدا و فنا شدن خود كاراكتر براى هدف خرج مى شود (بچه هاى آسمان، باران)‎/ از اين رو مى توان شخصيت هاى آثار مجيدى را در گير و دار مؤلفه هاى فرامتنى درگير دانست. اينجاست كه مايه هاى برون متنى هژمونى خود را بيشتر نمايان كرده و برخى از فصل هاى گره گشا يا مهم مجيدى به مسئله عقوبت يا تقدير آغشته مى شود. نمونه كامل و تام و تمام آن رنگ خدا و بيد مجنون است كه مجيدى با ظريف ترين حالت ممكن متدهاى اين عقوبت را طورى ارائه مى كند كه نشانه هاى مهم فضاى دنيايى ماجرا نه ناديده گرفته مى شود و نه به آن با سهل انگارى نگاه مى شود. در اصل هنر مجيدى در بالانس شخصيت ها و ماجرا در يك مكانيزم دنيايى و آسمانى حركت مى كند. اينجاست كه مرز ميان بالا و زمين منوط به عمل كاراكتر است و اين معطوفيت وضعيت اخروى به دنيوى دنياى فيلمسازى مجيدى را رازآلود و چندسطحى مى كند. يعنى با طرح مسائلى چون فقر و غنا و عشق زمينى مؤلفه هاى دنياى مجيدى پايان نمى پذيرد. او گاه با طرح مسائل مستقيم و مرتبط با الگوهاى مذهبى از نوعى نشانه و وضعيت مذهبى خاص سخن مى گويد كه اصلى ترين نمونه آن در بچه هاى آسمان متجلى است و گاه با فاصله گرفتن از اين اشارت مستقيم و خاص مثل وسوسه و.‎/‎/ نقش خدا و ماورا را با ظرافت و در سطوح عميق ترى مطرح مى سازد كه عمده آثار پس از بچه هاى آسمان با اين المان ها تعريف شده است.




    آنچه شخصيت هاى مجيدى را به جنگ يا پذيرش و خواست پيرامونى مى كشاند، اميدوارى است. اميدوارى به تغيير و اميدوارى به رسيدن و وصل شدن اين تم جست و جو، كاوش و به معنايى انتظار مخاطب و شخصيت قصه را مسير تغيير و رسيدن به هدفش قرار مى دهد. از اين رو مفهوم اميدوارى به فرآيندى حركتى در محتواى فيلم تبديل مى شود كه خواسته و ناخواسته شخصيت ها در نگاه ها، كشمكش ها و مختصات شخصيتى شان آن را به نمايش مى گذارند. اين گونه تم ها با كيفيت هاى مختلفى دنياى فيلم هاى مجيدى را شكل داده است. شايد از اين نمونه تم ها يا قصه ها در ساير آثار سينمايى ايران نيز به چشم بيايد ، اما هنر مجيدى در بيان، اجرا و اهميت به ظرافت هاى هنرى سينما است. در واقع مجيدى هم از بعد روايى (كه قصه گويى كلاسيك است) و هم از بعد فرماليستى توجه تام و تمامى به جزئيات، لحن، نشانه ها و فضاسازى هايى مى كند تا كميت محتواى اثرش در ظرفى مناسب و منسجم و هم مسير با متدهاى بيانى و ديدارى - شنيدارى سينما حركت كند. از اين رو هيچ ابايى از به كارگيرى موسيقى و حتى تمهيداتى چون اسلوموشن ندارد و مهمترين مختصات فرماليستى مجيدى را مى توان كم ديالوگى و پرداختن به حجم سازى و ايجاد فضا به جاى گفتار دانست. در اين فرآيند است كه نگاه ها معنا پيدا مى كند و تمركز مجيدى در ساخت و همگونى فضا و بازى ها درخشان جلوه مى كند. اينجاست كه مرگ مادر در «رنگ خدا» به رؤيايى ترين شكل ممكن تصوير مى شود تا يكى از زيباترين فصل هاى تاريخ سينما شكل بگيرد.
    شايد در ابتدا تصور مى شد مجيدى با ساخت «بدوك»، پدر و بيشتر بچه هاى آسمان همان مسير آثار كيارستمى با نظام نشانه شناسى آن آثار را دنبال مى كند، اما مجيدى نشان داد در حين اين كه حتى در اين آثار از برخى المان هاى مشابه با كيارستمى استفاده كرده است، اما هم آن آثار و هم در فيلم هاى بعدى اش نشان داد كه نگاه او و نوع فيلم هاى او منحصر به خود و خود ويژه است. در اصل تولد مجيدى در مختصات فكرى بود كه او را از ساير فيلمسازان مشابهش جدا مى ساخت و اين براى دنيا كه به دنبال تنوع ديدگاه سينماى ايران بود نيز پذيرفتنى مى نمود.

    قلعه نوعی ! حالا حالا ها قهرمان است.......

  12. 2 کاربر از پست مفید Amir_aghaei سپاس کرده اند .

    Asghar (۱۱-۱۳۸۶-۲۹),payamtaj (۱۲-۱۳۸۶-۰۳)

  13. #27

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۱
    شماره عضویت
    17
    عنوان کاربر
    مدیر پیشکسوت
    میانگین پست در روز
    0.54
    نوشته ها
    2,371
    سپاس ها
    8,902
    سپاس شده 6,442 در 2,411 پست

    پیش فرض

    مهم ترین خبر روز هشتم جشنواره کنار کشیدن فیلم " دایره زنگی" به کارگردانی پریسا بخت آور و تهیه کنندگی سید جمال الدین ساداتیان از جشنواره بود.

    فیلم دایره زنگی که پس از چندین مورد تغییر به بخش فیلم های اول و دوم جشنواره راه یافته بود و اجازه نمایش در جشنواره را گرفته بود، در سینما فلسطین به نمایش در آمد و نمایشش با استقبال خیلی خوبی رو به رو شد.

    در حالی که گزارش های صبح جمعه از افزایش تعداد نمایش های این فیلم در سینماهای مختلف خبر می دادند، وزارت ارشاد برای ادامه نمایش این فیلم اصلاحیه های جدیدی را به تهیه کننده ابلاغ کرد.

    تهیه کننده و کارگردان فیلم معتقدند که با انجام این اصلاحیه ها فیلم دچار مشکل می شود و به همین خاطر انجام این اصلاحیه ها را نپذیرفته اند و ترجیح داده اند فیلم را از جشنواره بیرون بکشند و نمایش فیلم در جشنواره همراه با تغییرات، ادامه نیابد.

    پیش از این بهمن فرمان آرا نیز به همین دلیل فیلم خود را از جشنواره بیرون کشیده بود.

    قبل از او سامان مقدم نیز به دلیل این که حاضر نشده بود فیلم خود را تغییر دهد از جشنواره کنار کشیده بود.

    رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما که امسال با فیلم "به همین سادگی" در جشنواره حضور دارد و به تازگی از سفر به کربلا برگشته است، روز گذشته در نشست مطبوعاتی فیلمش با پرسش هایی درباره برخورد با برخی از فیلم های جشنواره رو به رو شد.

    او که گفته می شود قبل از برگزاری جشنواره نیز رایزنی هایی را برای پیشگیری از توقیف فیلم و ممیزی فیلم ها انجام داده بود، در پاسخ به این پرسش ها خواستار تجدیدنظر درباره فیلم «خاک آشنا» به کارگردانی بهمن فرمان آرا شد.

    مدیر عامل خانه سینما در سخنان خود از همه کسانی که فیلم هایشان در جشنواره با مشکل رو به رو شده از طرف خانه سینما عذرخواهی کرد.

    امروز همچنین ۱۰۰ نفر از خبرنگاران و منتقدان حاضر در سینمای مطبوعات در نامه ای به دبیر جشنواره از او خواستند تا امکان نمایش "آتشکار" آخرین ساخته محسن امیر یوسفی را برای خبرنگاران فراهم کند.

    یکی دیگر از اتفاقات مهم جشنواره نمایش فیلم "آواز گنجشک ها " به کارگردانی مجید مجیدی بود که به خاطر عدم حضورش در ایران نشست نقد و بررسی اش برگزار نشد.

    آواز گنجشک ها داستان مردی است که در مزرعه پرورش شترمرغ کار می کند و با پیش آمدن مشکلی راهی تهران می شود و به صورت اتفاقی به مسافر کشی با موتور روی می آورد و غیبتش در طول روز از خانه باعث بروز اتفاق هایی در خانه اش می شود.

    مجیدی در این فیلم نیز مثل اغلب فیلم هایش، از نابازیگران استفاده کرده است .

    یکی از ویژگی های این فیلم آهنگسازی آن است که توسط حسین علیزاده آهنگساز برجسته ایرانی صورت گرفته است.

    امسال حسین علیزاده با آهنگسازی دو فیلم در جشنواره حضور دارد که فیلم دیگر او "تنها دو بار زندگی می کنیم" به کارگردانی بهنام بهزادی است. آقای علیزاده پس از نمایش این فیلم در نشست نقد و بررسی فیلم حضور یافت که با استقبال رو به رو شد.

    امروز، شنبه (بیستم بهمن) در سینمای مطبوعات فیلم های "استشهادی برای خدا" به کارگردانی علیرضا امینی، "دیوار" به کارگردانی محمد علی طالبی، "جعبه موسیقی" به کارگردانی فرزاد موتمن و "کنعان" به کارگردانی مانی حقیقی به نمایش در می آید

  14. 5 کاربر از پست مفید Atteyeh سپاس کرده اند .

    Asghar (۱۱-۱۳۸۶-۲۹),Hamzad (۱۱-۱۳۸۶-۲۲),Mojtaba_Pars (۱۱-۱۳۸۶-۲۱),payamtaj (۱۲-۱۳۸۶-۰۳),بهنام (۱۱-۱۳۸۶-۲۱)

  15. #28

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۱-۰۱
    شماره عضویت
    254
    عنوان کاربر
    بازيكن ليگ 1
    میانگین پست در روز
    0.07
    نوشته ها
    323
    سپاس ها
    902
    سپاس شده 2,842 در 574 پست

    پیش فرض

    در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر، برگزیدگان سودای سیمرغ معرفی شدند



    سینمای ما - مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشتواره فیلم فجر همزمان با گرامیداشت بیست و دوم بهمن ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در تالار بزرگ کشور برگزار و برگزیدگان این بخش از جشنواره معرفی شدند.
    این آیین با پخش تصاویری از فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با سینماگران آغاز شد و پس از آن برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره معرفی شدند.
    به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش بهترین فیلم از نگاه ملی (شرقی, دینی و ایرانی) سیمرغ زرین به فیلم "فرزند خاک" به تهیه کنندگی سید احمد میرعلایی را اهدا کرد و پلاک طلایی سیمرغ از نگاه ملی به فیلم مستند "هفت رخ فرخ ایران" به تهیه کنندگی حسین حضرتی و فرزین رضائیان اختصاص یافت.
    در بخش دیگری از مراسم صحبت های مهندس جعفری جلوه معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح پخش شد : بسم ا... النور / راه عشق است ، آنکه طی شد / اینکه پیشاروی ماست /پرده ها دارد بسی ، منزل به منزل
    پرده و منزل اول : الا یا ایها الساقی ادر کأ‌ساً ونا ولها/ که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکل‌ها
    پرده و منزل دوم : لاف عشق و گله از یار زهی لاف دروغ / عشقبازان چنین ، مستحق هجرانند
    پرده و منزل سوم : یا سبو یا خم می یا قدح باده کنند/ یک کف خاک در این میکده ضایع نشود
    پرده و منزل چهارم : جشنواره بیست و ششم فیلم فجر فرا راه ماست و طلوع صبح امیدی دیگر در سینمای این کهن سرزمین صلابت و نجابت و مهر ، ایران . و مائیم با نام های گونه‌گون، اما سودائی یک مرام ، پایائی و پهلوانی، بازتابنده از سینمائی عفیف و نجیب، سینمائی هویت طلب ، واقع گرا و امید آفرین . سینمائی حقیقت جو ، عدالت خواه و شوق‌انگیز. سینمای ملی ایران عزیزِ عزت طلبِ اسلامی. سرفراز باشید
    پخش کلیپ ویژه محرم از دیگر بخش های این آیین بود و سیمرغ بلورین ویژه تماشاگران به فیلم همیشه "پای یک زن در میان است" به کارگردانی "کمال تبریزی" و تهیه کنندگی "محسن علی اکبری" اهدا شد این جایزه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور , مهندس جعفری جلوه, مسعود جعفری جوزانی و رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما اهدا شد.
    فیلم "به همین سادگی" به تهیه کنندگی سیدرضا میرکریمی سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش سودای سیمرغ را به خود اختصاص داد.
    در بخش بهترین کارگردانی سیمرغ بلورین به "مجید مجیدی" برای کارگردانی فیلم آواز گنجشک ها" رسید و دیپلم افتخار این بخش به "خسرو معصومی" کارگردان فیلم "باد در علفزار می پیچد" اختصاص یافت و در بخش فیلمنامه نیز سیمرغ بلورین به "سیدرضا میرکریمی" و "شادمهر راستین" برای فیلمنامه "به همین سادگی" اهدا شد.
    همچنین "هنگامه قاضیانی" بازیگر فیلم به همین سادگی و "امین حیایی" بازیگر فیلم "شب" به ترتیب سیمرغ های بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را به خود اختصاص دادند در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد همچنین یک دیپلم افتخار به " شهاب حسینی" بازیگر فیلم "محیا" اهدا شد.
    سیمرغ ویژه هیات داوران برای یک عمر دست آورد فنی و هنری به "علیرضا زرین دست" اهدا شد و "حسین جعفریان" برای فیلم "دیوار" سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را به دست آورد در این بخش کلیپی ویژه زرین دست پخش شد.
    در بخش تدوین سیمرغ بلورین به "حسن حسندوست" برای فیلم "آواز گنجشک ها" , در بخش موسیقی متن سیمرغ بلورین به "حسین علیزاده" برای فیلم آواز گنجشک ها , در بخش بهترین صدای فیلم سیمرغ بلورین به "ایرج شهزادی" برای فیلم آتش سبز , در بخش طراحی صحنه و لباس سیمرغ بلورین به "ژیلا مهرجویی" و "شعله نواب تهرانی" برای فیلم "آتش سبز" اهدا شد.
    سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه به "حسین طلابیگی" برای فیلم "پرچم های قلعه کاوه" اهدا شد و "سعید ملکان" سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را برای فیلم "آواز گنجشک ها" دریافت کرد.
    "مهتاب نصیرپور" برای بازی در فیلم "فرزند خاک" و "محسن طنابنده" برای بازی در فیلم "استشهادی برای خدا" به ترتیب سیمرغ های بلورین بهترین بازیگر زن و مرد نقش مکمل را دریافت کردند.
    همچنین مهندس محمدرضا جعفری جلوه معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح سپاس و پلاک طلایی سیمرغ از نگاه ملی را به کارگردان و تهیه کننده فیلم آتش سبز اهدا کرد.
    مهندس جعفری جلوه در متن این لوح تصریح کرده است : با کوله باری از تجربه , و فراتر از سه دهه انتظار و نگاه , و فرصت جویی حضور برای پاسخ به نیاز زمان که امروز و اینجا در سینمای ایران سینمایی هویت گرا در لحن , رنگ , زبان , نحوه روایت و بن مایه های شرقی , دینی و ایرانی و بازتاباننده جهان ایرانی در قاب جادویی سینما , یعنی سینمای ملی . او اکنون در جشنواره بیست و ششم در میان ماست, با آتش سبز و دست آوردی شایسته تقدیر و توجه و این لوح سپاس و پلاک طلایی سیمرغ ادای دین سینمای ایران است به او و یار همراهش , استاد "محمدرضا اصلانی" و "قاسم قلی پور".
    فیلم "در میان ابرها" به کارگردانی "سید روح الله حجازی" عنوان بهترین فیلم اول جشنواره را به خود اختصاص داد و سیمرغ بلورین این بخش را دریافت کرد.
    در بخش بهترین فیلم کوتاه داستانی نیز دو دیپلم افتخار به "چاوش" ساخته "فرخ حنیفه نژاد زیبایی" و "در خانه ما" ساخته "مریم کشکولی نیا" اهدا شد و سیمرغ بلورین این بخش به فیلم "بومرنگ" ساخته "داریوش غریب زاده" اختصاص یافت .
    در بخش چشم واقعیت فیلم "ترانه اندوهگین کوهستان" به کارگردانی "حامد خسروی" سیمرغ بلورین بهترین مستند کوتاه را دریافت کرد و در این بخش سه دیپلم افتخار به شرح ذیل اهدا شد:
    دیپلم افتخار برای نگارش گفتار متن فیلم به "روز حادثه" ساخته "محمدعلی فارسی" , دیپلم افتخار برای پژوهش علمی و فرهنگی برای فیلم "روشنان" ساخته "محسن رمضان زاده" , دیپلم افتخار برای نوآوری و تجربه جدید و ترکیب خلاقانه مستند و پویانمایی برای فیلم "سیانوزه" ساخته "رخساره قائم مقامی" .
    در بخش مستندهای بلند نیز سیمرغ بلورین به فیلم "تینار" به کارگردانی "مهدی منیری" اهدا شد و دیپلم افتخار به فیلم "هفت رخ فرخ ایران" به کارگردانی "فرزین رضائیان" برای تهیه فیلمی موثر از فرهنگ و تاریخ غنی ایران اختصاص یافت.
    مجری مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر محمدرضا شهیدی فر بود و قطعاتی موسیقی توسط گروه دنگ شو اجرا شد و اجرای موسیقی سنتی توسط سالار عقیلی از دیگر بخش های مراسم بود.
    جوایز جشنواره توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی , معاون امور سینمایی و سمعی و بصری ارشاد , دبیر جشنواره و اعضای هیات داوران و اعضای هیات انتخاب جشنواره اهدا شد.

  16. 5 کاربر از پست مفید DeLaRaMa سپاس کرده اند .

    Asghar (۱۱-۱۳۸۶-۲۹),Atteyeh (۱۱-۱۳۸۶-۲۲),Hamzad (۱۱-۱۳۸۶-۲۲),payamtaj (۱۲-۱۳۸۶-۰۳),بهنام (۱۱-۱۳۸۶-۲۲)

  17. #29

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۱۰-۰۱
    محل سکونت
    AbiDelan
    شماره عضویت
    3
    عنوان کاربر
    مدیریت کل سایت - ADMIN ؛ محبوب ترین کاربر آبی دلان از دید کاربران در "انتخابات سالانه برترین های آبی دلان در سال 93"
    میانگین پست در روز
    3.09
    نوشته ها
    13,634
    سپاس ها
    59,228
    سپاس شده 78,457 در 15,925 پست
    نوشته های وبلاگ
    1

    ویترین امتیازات

    پیش فرض

    پس امین حیایی بالاخره بعد از چند سال بازیگری برگزیده شد

  18. 3 کاربر از پست مفید بهنام سپاس کرده اند .

    Asghar (۱۲-۱۳۸۶-۰۵),DeLaRaMa (۱۱-۱۳۸۶-۲۲),payamtaj (۱۲-۱۳۸۶-۰۳)

  19. #30

    آخرین بازدید
    ۱۱-۱۳۸۹-۰۶ [ ۱۸:۳۷]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-۸-۲۳
    محل سکونت
    تهران
    شماره عضویت
    8281
    عنوان کاربر
    بازيكن ليگ برتر
    بازیکن محبوب
    پیروز قربانی عزیزم ک رفت
    مربی محبوب
    صمد مرفاوی
    میانگین پست در روز
    0.44
    نوشته ها
    1,470
    سپاس ها
    70
    سپاس شده 736 در 445 پست

    پیش فرض

    فیلمهای ایرانی که همه مزخرفه حالا اگه تو جشنوارم انتخاب شه که...
    نه سر داره نه ته

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •